2012年3月27日 星期二

家族悲傷日


2012.3.24 是家族悲傷日,我二叔在榮總的呼吸加護病房過世,記的上禮拜看到二叔還能跟我們對答,叔叔整體氣色還算穩定,不過上天總是不公平,往往要奪走一個人生命都是又快又急,正當我們再討論是否要開刀時候,短短幾個小時內,回歸西方極樂世界。

二叔最後這一段時間我們親人都在加護病房陪伴,最傷心莫過於是二嬸,畢竟二叔是她牽手40年依靠。再來說說我爸好了,我爸是屬於鐵漢柔情,當天看到爸爸再病房中,有一點憂鬱感覺,一直看著窗外,終於晚上在幫二叔作法事大爆發,害我連忙過去安慰老爸。老爸就是這樣,上次跟老爸吵小兔子得事,唉.......說說著老爸就哭出來,留下一旁我呆滯得我。

人生無常,更要活的快樂跟自在。下面來首歌曲紀念一下二叔,我相信他會守護家人且再天堂過著無憂無慮生活。

Avril Lavigne-When You're Gone





I always needed time on my own.我一向需要獨處的時間
I never thought.從沒想過
I'd need you there when I cried.哭泣時需要有你在身邊
And the days feel like years.度日如年
when I'm alone.當我獨自一人
And the bed where you lie.我已經鋪好床的那一邊
Is made up on your side.如同你在的時候

When you walk away.當你離開
I count the steps that you take.我細數你的腳步
Do you see how much I need you right now?.你知道我現在有多需要你

When you're gone.當你離開後
The pieces of my heart.我的片片心思
are missing you.全繫著你
When you're gone.當你離開後
The face I came to know.眼前的臉孔
is missing too.我全是若無睹
When you're gone.當你離開後
The words I need to hear.我渴望聽到你的話語
to always get me through the day.讓我度過無你的每一天
And make it ok.支撐著我
I miss you.我好想你
I never felt this way before.從沒有過這樣的感覺
Everything that I do.不管我做什麼
reminds me of you.都讓我想到你

And the clothes you left.你留下的衣物
are lyin' on the floor.靜靜的躺在地上
And they smell just like you.散發出你的味道
I love the things that you do.我喜歡你做的任何事
When you walk away.當你離開後
I count the steps that you take.我細數你的腳步
Do you see how much.
I need you right now?.你知道我現在有多需要你

When you're gone.當你離開後
The pieces of my heart.我的片片心思
are missing you.全繫著你
When you're gone.當你離開後
The face I came to know.眼前的臉孔
is missing too.我全是若無睹
When you're gone.當你離開後
The words I need to hear.我渴望聽到你的話語
to always get me through the day.讓我度過無你的每一天
And make it OK.支撐著我
I miss you.我好想你

We were meant for each other.我們注定要再一起
I keep forever.永永遠遠
I know we were.我知道我們可以
All I ever wanted was for you to know.我只要讓你知道
Everything I do I give my heart and soul.我所做的一切都付出真心
I can hardly breathe.幾乎不能呼吸
I need to feel you here with me.我需要你在這裡
Yeah.耶
When you're gone.當你離開後
The pieces of my heart are missing you.我的片片心思都繫著你
When you're gone.當你離開後
The face I came to know.眼前的臉孔
is missing too.我全是若無睹
When you're gone.當你離開後
The words I need to hear.我渴望聽到你的話語
to always get me through the day.讓我度過無你的每一天
And make it OK.支撐著我
I miss you.我想你

0 意見:

張貼留言